به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
استاندارد های بین المللی آموزش حسابداری

استاندارد های بین المللی آموزش حسابداری

الزامات ورود به دوره آموزش حرفه ای حسابداری استاندارد بین المللی آموزش حسابداری

محتوای درسی دوره های آموزش حرفه ای حسابداری

مهارت های حرفه ای و آموزش عمومی

ارزش ها ، اخلاق و نگرش های حرفه ای حسابداری

الزامات کسب تجربه عملی حسابداری

ارزیابی توانایی ها و صلاحیت حرفه ای حسابداری

ارتقای مستمر حرفه ای : دوره  آموزش مدارم و بهبود مستمر سطح صلاحیت حرفه ای حسابداری

الزامات مربوط به صلاحیت حسابرسان حرفه ای

آنلاین یا حضوری آموزش ببینید مدرک فنی و حرفه ای، بین المللی بگیرید

آموزشگاه فنی و حرفه ای مدیران محاسب (اقتصاد قرن)

استاندارد بین المللی آموزش حسابداری شماره ۱

الزامات ورود به آموزش حرفه ای حسابداری

 هدف و دامنه کاربرد

این استاندارد ، الزامات ورود به دوره آموزش حرفه ای حسابداری و کسب تجربه عملی برای اعضای نهادهای حرفه ای حسابداری را تعیین می کند و همچنین ، نکاتی را در مورد نحوه ارزیابی صلاحیت به منظور ورود به دوره مزبور ارائه می دهد.

هدف این استاندارد ، ان است که اطمینان حاصل شود ، دانشجویانی که قصد دارند حسابدار حرفه ای شوند برای موفقیت در آموزش ها ، آزمون های تعیین سطح صلاحیت حرفه ای و دوره های عملی ، از سوابق آموزشی لازم برخوردار هستند یا خیر ! به منظور رعایت این الزامات ، اعضای نهادهای حرفه ای ممکن است برخی داوطلبان را به گذراندن آزمونهای ورودی ملزم نماید .

پکیج آموزش تصویری حسابداری و حسابرسی

 

بطور کلی ، چنانچه افرادی که به یک حرفه وارد می شوند از استاندارد های لازم جهت ورود به حرفه برخوردار نباشند ، کیفیت حرفه حفظ نمی شود و ارتقا نمی یابد . به همین دلیل ، کلیه نهاد های حرفه ای موظفند افرادی را که این استاندارد ها را دربالاترین سطح احراز می کنند ، جذب نمایند . در نتیجه کیفیت حرفه رابطه مستقیمی با سطح توانایی متقاضیان جذب شده خواهد داشت . تعیین الزامات ورود به حرفه ، اولین گام در این فرآیند می باشد. هر چه سطح الزامات ورودی بالاتر باشد ، الزامات آموزش حرفه ای و تجارب عملی در دوره زمانی کوتاه تری کسب خواهد شد .

تعاریف و اصلاحات کلیدی به کار رفته در استاندارد های بین المللی آموزش در بیانیه های چارچوب نظری استاندارد های بین المللی آموزش حسابداران حرفه ای تشریح شده است .

الزامات ورود برای افردی که قصد دارند با سپری نمودن دوره آموش حرفه ای حسابداری به عضویت نهادهای حرفه ای در آیند ، باید حداقل با الزامات پذیرش در برنامه آموزشی یک دانشگاه معتبر یا معادل آن برابر باشد.

داوطلبان ورود به دوره آموزش حرفه ای حسابداری باید ازسطح مناسبی از آموزش و دانش قبلی برخوردار باشند ، تا بتوانند در کسب دانش ، مهارت های حرفه ای ، ارزش های حرفه ای ، اخلاق و نگرش های حرفه ای مورد نیاز برای یک حسابدار حرفه ای به موفقیت های لازم دست یابند.

در آغاز دوره ، داوطلبان سطوح مختلفی از دانش ، مهارت ها ، ارزش ها ، اخلاق و نگرش های حرفه ای را دارا می باشند. میزان توانایی آنان در موارد مذکور ، تعیین کننده نقطه شروع دوره ها برای هر یک از آن ها است. هر چه سطح الزامات ورودی پایین تر باشد ، دوره مورد نظر مفاد آموزشی بیشتری را در بر خواهد گرفت .

نقطه شروع دوره آموزش حرفه ای ، حسابداری ممکن است متفاوت باشد. بسیاری از دوره های آموزش حرفه ای حسابداری پس از اخذ مدرک کارشناسی و برخی نیز بلافاصله پس از دوره متوسطه یا در مقاطعی از دوره آموزش عالی ، که از لحاظ سطح پایین تر از دوره کارشناسی است ، آغاز می شود . بسیاری از این دوره ها توسط نهاد های حرفه ای ، و نه دانشگاه ها ، برگزار می شود. پذیرش در برخی از دوره ها نیازمند برخورداری از سوابق کاری مرتبط ، شرایط سنی ، آموزش ضمن خدمت و سایر انواع آموزش می باشد .

صرف نظر از نوع آموزش ، الزامات ورودی در نظر گرفته شده باید با برنامه کلی دوره آموزش حرفه ای حسابداری مورد نظر نهادهای حرفه ای هماهنگ باشد. بیان این نکته مهم است که داوطلبان ، دوره های آموزشی را از هر نوع و هر سطحی که شروع کرده باشند ، باید در هنگام اتمام دوره به سطح شایسته و قابل مقایسه ای از صلاحیت حرفه ای نائل شده باشند. سطح الزامات ورودی باید در حدی باشد که از موفقیت افراد در دوره آموزش حرفه ای حسابداری ، اطمینان معقولی حاصل شود .

ارزیابی انجام شده جهت معادل سازی مدارک متقاضیان با استاندارد ورود به یک دوره دانشگاهی ، باید با منابع مرجع مربوطه و اطلاعات در دسترس نهاد های حرفه ای عضو فدراسیون ، مورد بررسی قرار گیرد.حتی با این وجود ، ارزیابی مدارک برای ورود به دوره های آموزشی پیچیده و دشوار است و فقط با ارزیابی دقیق ، پس از بررسی اطلاعات تفصیلی در مورد دوره ها و محتوای درسی آن ها ، امکان پذیر است.

دوره های دانشگاهی ممکن است مورد تایید نهادهای قانون گذار ، نهادهای تایید شده یا بازار کار باشد. ارزیابی و تایید مدارک دانشگاهی می تواند شامل بررسی محتوا ، طول دوره و سایر ابعاد کیفی آن باشد.

Rate this post

1 دیدگاه دربارهٔ «استاندارد های بین المللی آموزش حسابداری»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *